4
تقویم ادیان؛

جشن بلوغ جوانان ژاپنی + تصاویر

  • کد خبر : 27264
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
جشن بلوغ جوانان ژاپنی + تصاویر
این جشن مخصوص دختران و پسران جوانی است که در آن سال ۲۰ ساله می‌شوند و این سن در فرهنگ ژاپنی سن به بلوغ رسیدن و بزرگسال محسوب شدن است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، جشن بلوغ یا سی‌ جین‌ نوهی (Sei jin no Hi) هرسال در دومین دوشنبه ماه ژانویه در ژاپن برگزار می شود. این جشن که در دومین دوشنبه نخستین ماه سال میلادی هر سال برگزار می شود، جوانان ژاپنی که به سن بیست سالگی رسیده‌ اند به طور رسمی بلوغ خود را اعلام کرده و آن را جشن می گیرند.

در ژاپن رسم است کسی که سال قبل وارد 20 سالگی شده (یعنی بزرگ شده و توانایی این را دارد که بتواند گلیم خود را از آب در بیاورد) در جشن روز سن و سال شرکت می کند.

معمولاً کسانی که متولد دوم آوریل سال قبل و اول آوریل سال جاری باشند در این جشن حضور پیدا می کنند. تاریخ این مراسم به سالهای 714 میلادی بر می گردد اما بعنوان جشن مدرن از سال 1948 بدین سو هر ساله در دومین دوشنبه ژانویه برگزار می شود و دختران با لباسهای سنتی کیمونو ظاهر می شوند که نوعی حفظ سنت محسوب می شود.

امسال نیز مانند گذشته جشن بلوغ يا روز «تازه بالغان»روز دوشنبه در سراسر ژاپن برگزار شد.

دومين دوشنبه ماه ژانويه از سال ۱۹۴۸ ميلادى به عنوان تعطيل ملى تعيين شده است. در اين روز براى پسران و دختران بيست ساله كه در ژاپن از نظر قانونى به بلوغ و سن قانونى رسيده اند، جشن و مراسم گرفته مى شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=27264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.