2
رئیس‌جمهوری قزاقستان:

عملیات ضد تروریستی ادامه دارد/ تروریست‎‌ها اهل قزاقستان نیستند

  • کد خبر : 26854
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴
عملیات ضد تروریستی ادامه دارد/ تروریست‎‌ها اهل قزاقستان نیستند
رئیس‌جمهوری قزاقستان در پیام‌هایی گفت، شش موج حملات تروریستی در آلماتی رخ داد و تعداد کلی تروریست‌ها حدود ۲۰ هزار تن بود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، قاسم جومارت توکایف، رئیس‌جمهوری قزاقستان جمعه در پیام‌هایی در توییتر با تکرار سخنان پیشین خود گفت: دست تبهکاران و تروریست‌های آموزش‌دیده، سازمان‌یافته و فرماندهی شده از سوی مراکز ویژه در کار است. برخی از آنها به زبان‌هایی غیر از قزاقی صحبت می‌کردند. دست‌کم با شش موج حملات تروریست‌ها در آلماتی مواجه شدیم، مجموعا با مشارکت ۲۰ هزار تن.

او تاکید کرد: تجزیه و تحلیل شرایط موجود نشان می‌دهد که قزاقستان با یک اقدام مسلحانه تجاوزکارانه که به خوبی از سوی عوامل و گروه‌های تروریست آموزش دیده در خارج از این کشور سازماندهی و هماهنگ‌ شده، مواجه است.

به گفته رئیس‌جمهوری قزاقستان، او دستور اجرای یک عملیات ضد تروریستی را برای از میان برداشتن تهدید امنیت ملی و حفاظت از جان انسان‌ها و اموال شهروندان قزاقستان داده است.

او تاکید کرد: در حال حاضر عملیات ضد تروریستی در کشورمان ادامه دارد. کار تمام عیاری که به خوبی هماهنگ‌ شده است، به دست پلیس در جریان است. گارد ملی و نیروهای مسلح برای احیای نظم و قانون مبتنی بر قانون اساسی کار می‌کنند. همچنین قزاقستان به تضمین امنیت نهادهای دیپلماتیک و شرکت‌های خارجی در بحبوحه ناآرامی ادامه می‌دهد. سیاست درهای باز به روی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی همچنان استراتژی اصلی قزاقستان باقی می‌ماند.

توکایف همچنین گفت که حضور صلحبانان سازمان پیمان امنیت جمعی در کشورش کوتاه خواهد بود، تا زمانی که وضعیت کشورش عادی‌ شود. او در توییتر نوشت: نیروهای صلحبان متشکل از نیروهای چند ملیتی از کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی مستقر شده‌اند و قرار است به مدت کوتاهی تا زمان عادی‌ شدن وضعیت در قزاقستان باقی بمانند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=26854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.