3

همایش ملی «منجی گرایی در ادیان و مذاهب» + محورها

  • کد خبر : 24975
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
همایش ملی «منجی گرایی در ادیان و مذاهب» + محورها
همایش ملی «منجی گرایی در ادیان و مذاهب» ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۰ در دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای ایرانشهر و اصفهان (خوراسگان) برگزار می‌شود.  

به گزارش پایگاه خبری مفاز، همایش ملی «منجی گرایی در ادیان و مذاهب» به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای سیستان و بلوچستان و اصفهان (خوراسگان) برگزار می شود.

بنا بر این گزارش، دو محور کلی ادیان و مذاهب برای این همایش در نظر گرفته شده که ذیل هر یک زیرمحورهایی تعریف شده است.

مستشرقان و مهدویت، موعود و فلسفه و کلام یهود، موعود در اندیشه عرفان یهود، تصویر موعود در ادیان شرقی، نگاه نقادانه درباره غرب و مهدویت، منجی در ادیان بزرگ قبل از اسلام، تصویر آخرالزمان در ادیان توحیدی و غیرتوحیدی، بررسی ویژگی های موعود ادیان و موعود هالیوودی، نهضت های دینی موعودگرایی در مسیحیت درباره امام زمان(عج)، وضعیت پیرامون ادیان و مذاهب و مخالفان در حکومت جهانی و ویژگی های منجی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی در ادیان مختلف ذیل محور اول یعنی ادیان پیش بینی شده است.

این گزارش می افزاید: ذیل محور دوم این همایش یعنی مذاهب، دیدگاه اهل سنت در مورد مهدویت، ترسیم عصر حضور از دیدگاه فریقین، مهدویت از دیدگاه فرقه های زیدیه، آموزه انتظار از دیدگاه مذهب اهل بیت(ع)، دیدگاه مفسران مذاهب اسلامی درباره امام مهدی(عج)، مشترکات شیعه و اهل سنت درباره مهدویت به عنوان وحدت اتفاقات عصر ظهور در منابع روایی مذاهب اسلامی (سفیانی، خسف، فتح بیت المقدس، نزول حضرت عیسی مسیح (ع) و …) نقش تاثیرگذاری موعود در باوری در ایجاد جریانات دینی و سیاسی در تاریخ اسلام و وضعیت جامعه بشری در عصر حکومت حضرت مهدی (عج) (عدالت، امنیت، رفاه، آبادانی، گسترش علم و …) پیش بینی شده است.

این همایش 12 اسفند ماه ۱۴۰۰ در دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای ایرانشهر و اصفهان (خوراسگان) برگزار می شود. آخرین مهلت ارسالات مقالات به آن یکم اسفند ماه 1400 است.

گفتنی است، علاوه بر دانشگاه آزاد اسلامی نهادهای دیگری همچون صدا و سیما، جامعه المصطفی(ص) العالمیه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، فرمانداری ایرانشهر و دانشگاه ولایت نیز در برگزاری این همایش همکاری دارند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=24975

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.