1

پیاده روی اربعین؛ عرصه وحدت پیروان ادیان

  • کد خبر : 39010
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
پیاده روی اربعین؛ عرصه وحدت پیروان ادیان
حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه از سراسر دنیا اعم از شیعه، سنی، کلیمی، مسیحی و بی دین در مراسم اربعین شرکت می کنند، گفت: اتحاد عاشقان حسینی در حال شکل گیری است؛ «حب الحسین یجمعنا» و حب امام حسین (ع) همه را جمع کرده است و این مخصوص شیعیان نیست، اهل سنت، مسیحیان، کلیمیان و افرادی که دین ندارند ولی اما حسین (ع) را دوست دارند، در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، کارشناس مذهبی رسانه گفت: لازمه ظهور تجمع، هم نوایی و هم صدایی امت اسلامی و اتحاد، هم دلی، هم فکری و هم لسانی است و همه اینها در اربعین اتفاق می افتد که مقدمه ای برای ظهور است.

وی بیان کرد: ما شیعیان معتقدیم، برگزاری هر چه باشکوه تر اربعین، مقدمه ای برای ظهور است.

این کارشناس مذهبی رسانه افزود: لازمه ظهور تجمع، هم نوایی و هم صدایی امت اسلامی است و اتحاد، هم دلی، هم فکری و هم لسانی لازم دارد و همه اینها در اربعین اتفاق می افتد که مقدمه ای برای ظهور است.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به افرادی چون حر، زهیر بن قین که ابتدا گرفتار دنیا بودند اما به امام حسین(ع) پیوستند و بهشتی شدند، گفت: قصه عاشورا این عده را تغییر داد و این در اریعین در حال اتفاق است، در اربعین تمام امت اسلامی از جمله عراق، سوریه، لبنان امت و یک دل و یک صدا می شوند و شعار همه “لبیک یا حسبن” می شود و «تعاونو علی البر و التقوا» اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه امت واحده در حال شکل گیری و همین امر دشمن را ترسانده است، از اینرو تمام تلاش دشمن مبنی بر عدم شکل گیری امت واحده است، افزود: این انسجام، یکپارچگی، ایثار و اقتدار و بزرگترین تشکل انسانی در طول تاریخ بشریت تنها در پیاده روی اربعین در حال رخ دادن است و هیچ دولتی نمی تواند بگوید این را مدیریت می کند، این فقط تحت مدیریت صاحب الزمان(عج) است.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر این مطلب که اربعین باید مایه رشد ما شود و ما را بزرگ‌ کند تا در اردوگاه امام حسین(ع) قرار گیریم، اظهار داشت: در این تجمع دست اعجاز الهی را می توان دید، آرامش این جمعیت اعجاز الهی است و همه نشانه و بشارت ظهور است.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس 36 هزار شهید دانش آموز داریم که اگر چه ظاهرا کوچک بودند اما بسیار بزرگ بودند و ما این شهدای کوچک را در کربلا می بینیم، گفت: از جمله علی اکبر و قاسم بن الحسن و در مقابل آدم های به ظاهر بزرگ نیز در کربلا بودند ولی مقابل امام حسین (ع) ایستادند.

حجت الاسلام ماندگاری به شاخصه های بزرگ شدن انسان به معنای باطنی اشاره کرد و افزود: کسانی بزرگ هستند که از سختی ها و امتحانات فرار نکنند، عده ای می گویند چرا اربعین و در این شلوغی به زیارت می روید در حالی که بعد از آن با راحتی می توانید به زیارت بروید، پاسخ ما باید این باشد که می خواهیم مانند امام حسین(ع) و یاران ایشان سختی بکشیم: باید سختی کشید تا بزرگ شد؛ وقتی ما از نظر علمی قوی شویم محتاج دیگر کشورها نیستیم از اینرو ما باید پیشرفت کنیم تا قوی شویم و سختی ما را قوی خواهد کرد.

وی اظهار داشت: هیچ کدام از اهل بیت(ع) در سختی ها اظهار عجز نکردند و قوی بودند چرا که سختی انسان را بزرگ می کند، اصلا دنیا پر از سختی است و امام حسین(ع) به ما یاد یاده که سختی انسان را بزرگ می کند. اینکه نماز بخوانیم، روزه بگیریم، خمس و زکات بدهیم و حج برویم همه سخت است اما موجب بزرگ شدن ما می شود.

حجت الاسلام ماندگاری افزود: خدا می خواهد در اربعین سختی بکشیم چون بعد از هر سختی آسایش است همان گونه که خدا در قرآن می فرماید: إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا، اگر شیرینی یاد من را ببینید از سختی ها فرار نمی کنید؛ از این رو حضرت زینب (س) بعد از حادثه عاشورا می فرمایند: جز زیبایی چیزی نمی بینم.

این خطیب دینی با بیان اینکه خدمت به زائران، پیاده روی اربعین، خدمت در موکب و … اگر چه سخت است اما موجب بزرگ شدن انسان می شود؛ گفت: تمام سختی های این سفر با یک نگاه به ضریح شش گوشه امام حسین (ع) می ارزد.

وی افزود: اگر این فرهنگ را به فرزندان خود منتقل کردیم، با اربعین آماده ظهور شدیم و دیگر فرزندان ما از درس خواندن، کار کردن، خدمت، عبادت، تلاش و گره گشایی فرار نخواهند کرد.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه جمهوری اسلامی می خواهد ما را به ظهور برساند؛ گفت: صبر بر سختی عبادت، بر سختی ترک معصیت، صبر بر مصیبت و خلاف جربان آب حرکت کردن بسیار سخت است اما اولین عاملی که در کربلا و زندگی ما را بزرگ می کند، عدم فرار از سختی ها است.

وی رمز دوم شاخصه دوم بزرگ شدن انسان را سربلندی در امتحانات الهی دانست و افزود: خداوند همه را امتحان می کند یک نفر با ثروت، فردی دیگر با مشکلات و دیگری با بیماری، مهم سربلند بیرون آمدن از امتحانات الهی است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=39010

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.