2

وضعیت شناسی و آینده پژوهی فرق و جریان‌های انحرافی

  • کد خبر : 49418
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴
وضعیت شناسی و آینده پژوهی فرق و جریان‌های انحرافی
همایش مجازی فرق و جریان‌های انحرافی، وضعیت شناسی و آینده پژوهی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مفاز، اولین همایش مجازی فرق و جریان های انحرافی (وضعیت شناسی و آینده پژوهی) با سخنرانی اساتید مطرح کشوری از سی ام اردیبهشت تا سوم خرداد ماه برگزار می شود.

وضعیت شناسی و آینده پژوهی مدعیان دروغین مهدویت، باستان گرایی، معنویت های نوپدید، الحاد، مسیحیت تبشیری، اسماعیلیه، شیخیه و بهائیت، انجمن حجتیه، تشیع انگلیسی، وهابیت، تصوف و غیره.. محورهای ان همایش است.

شنبه سی ام اردیبهشت ماه، استادجلالی، پژوهشگر، نویسنده و استاد دانشگاه در نشست نخست به بررسی «وضعیت شناسی و آینده پژوهی تصوف در ایران» می‌پردازد و در نشست دوم حجت الاسلام والمسلمین روزبهانی، مدیر گروه فرق انحرافی مرکز تخصصی کلام و ادیان حوزه علمیه قم به تبیین و بررسی «وضعیت شناسی و آینده پژوهی بهائیت در ایران» می‌پردازد.

براساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عرب، مدیر مسئول موسسه بهداشت معنوی در نشست سوم روز اول همایش با موضوع «وضعیت شناسی معنویت‌های نوپدید در ایران» سخنرانی می‌کند.

در دومین روز همایش، در نشست چهارم وضعیت شناسی مسیحیت تبشیری در ایران از سوی حجت الاسلام دکتر طاهری، در نشست پنجم، آینده پژوهی مسیحیت تبشیری در ایران از سوی حجت الاسلام دکتر کاشانی و در نشست ششم، وضعیت شناسی مدعیان دروغین مهدویت در ایران از سوی حجت الاسلام دکتر شهبازیان مورد بررسی قرار می گیرد.

وضعیت شناسی و آینده پژوهی اسماعیلیه در ایران، آینده پژوهی معنویت های نوپدید در ایران، وضعیت شناسی و آینده پژوهی باستان گرایی در ایران، وضعیت شناسی و آینده پژوهی انجمن حجتیه، وضعیت شناسی و آینده پژوهی شیخیه در ایران موضوعات مورد بررسی سومین روز همایش در یکم خرداد ماه است.

براساس این گزارش، وضعیت شناسی و آینده پژوهی جریان های انحرافی در ایران، وضعیت شناسی و آینده پژوهی الحاد و آتئیسم در ایران، وضعیت شناسی و آینده پژوهی وهابیت در ایران و وضعیت شناسی و آینده پژوهی معنویت های نوپدید بومی در ایران در آخرین روز همایش از سوی اساتید و کارشناسان حوزه فرق و ادیان بررسی می شود.

در اختتامیه همایش که از سوی مرکز نستوه برگزار می شود، حجت الاسلام دکتر محمدتقی سبحانی، رئیس انجمن کلام حوزه به تبیین ظرفیت های کلام رضوی در پاسخگویی به انحرافات فکری در جهان معاصر می پردازد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=49418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.