1

جولان جریانات انحرافی در فضای مجازی

  • کد خبر : 49923
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۷:۱۸
جولان جریانات انحرافی در فضای مجازی
فضای مجازی مانند شمشیر دولبه است و یکی از ابزارهای مورد استفاده جریانات انحرافی همین فضاست، چون برخی با پیش‌فرض ذهنی خود به مسائل می‌نگرند و راه حل مناسبی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شهبازیان، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی طی سخنانی در همایش علمی «از نفرت‌پراکنی مجازی تا خشونت‌ اجتماعی» که از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و با حضور جمعی از کارشناسان و پژوهشگران عرصه‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: اگر مهدویت درست تبیین نشود، قطعا فضای انحرافی ایجاد خواهد شد و یکی از مؤلفه‌های این جریانات انحرافی، تولید خشونت و نفرت‌پراکنی و مقابله فیزیکی است.

وی تصریح کرد:  صهیونیست‌های مسیحی با استفاده از ادبیات دینی و منحرف کردن بحث آخرالزمان به تبلیغ و ترویج اندیشه‌های فاسد خود می‌پردازند و عملکرد شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی هم در این قالب قابل توجیه و تحلیل است.

نقش تخریبی جریانات انحرافی

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار کرد: در جریان فرق انحرافی هم این‌طور است، مثلاً در جریان کارهای احمد اسماعیل بصری، تبلیغات طرفداران او کار را به جایی رساند که آقای عباس فتحی که طلبه و فوق‌لیسانس دانشگاه بود و سوابق علمی خوبی هم در مؤسسه اسر اء از جمله در تالیف کتاب مفاتیح‌الحیات داشت و مبلغ نمونه بود و شروع به شرح رساله الولایه علامه کرده و ولایت فقیه را ترویج می‌کرد چنان دچار تغییر و جذب احمد اسماعیل شد که الان سخنان عجیبی بیان می‌کند. او از دادگاه فرار کرد و به خارج ایران رفت و بعد دوباره به ایران برگشت و ارتباطی با روح‌الله زم و شبکه voa داشت و در فضای مجازی می‌گفت اگر قرار است ظهور رخ دهد باید ۷۰ مرجع را سر ببریم یعنی دقیقا مانند تفکر کسانی که می‌گفتند انقلاب خون می‌خواهد سخن می‌گوید.

وی بیان کرد: همه برنامه‌های عباس فتحی در واتساپ، فیس‌بوک و… اجرا شد. حتی یکسری طلاب به تبعیت از احمد اسماعیل دنبال ایجاد خشونت در خیابان‌های قم بودند یا مرجعیت نجف را مانع ظهور دانستند و علیه آیت‌الله سیستانی موضع گرفتند و حتی طرفداران این طیف انحرافی، آموزش مسلحانه به طلاب و جوانان می‌دادند. جالب اینکه در جلسه خصوصی که داشتند گفته‌ بودند که لیست ۵۰۰ نفره داریم که اینها مانع ظهور هستند و اسم بنده هم در آن بود و قرار بود این افراد را بکشند. در تربت حیدریه عملکرد همین آقای فتحی سبب شد تا ۶۰ زن و بچه بیرون ریختند و قصد داشتند که به نیروی انتظامی حمله کنند.

دفاع نادرست از طب سنتی تولید خشونت می‌کند

شهبازیان با بیان اینکه مقوله آخرالزمانی از قصه‌های پر غصه برای ایجاد خشونت‌های اجتماعی است و از عناوینی چون زمینه‌سازی ظهور و… استفاده می‌کنند، تصریح کرد: گاهی فکر می‌کنم ایجاد خشونت اجتماعی از سوی گروه‌های خاص است، ولی گاهی در قالب همین قصه طب سنتی هم شاهد این مسئله هستیم؛ وقتی آقای تبریزیان مطرح می‌کند که هیچ پزشکی از پل صراط عبور نخواهد کرد و همه‌شان به جهنم می‌روند و کتاب طب جدید را آتش می‌زند سبب ایجاد نفرت در جامعه خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: اگر مهدویت عاقلانه و عالمانه را رواج ندهیم، فقط به برخورد خشن روی خواهیم آورد که مقام معظم رهبری آن را نفی کرده‌اند. جامعه منتظر جامعه‌ای نیست که بگوید برویم عربستان را بگیریم و دوقطبی درست کنیم، بلکه باید با حکمت، مواسات را در اجتماع ایجاد کنیم.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=49923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.