2
معرفی برگزیدگان حوزه دین و اندیشه جشنواره فارابی؛

«تحلیل پدیده افراط‌گرایی مذهبی در خاورمیانه»؛ برنده جشنواره فارابی در بخش روابط بین‌الملل شد

  • کد خبر : 20049
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
«تحلیل پدیده افراط‌گرایی مذهبی در خاورمیانه»؛ برنده جشنواره فارابی در بخش روابط بین‌الملل شد
«تحلیل پدیده افراط‌گرایی مذهبی در خاورمیانه»؛ برنده دوازدهمین جشنواره بین المللی فارابی در گروه علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مفاز، در بخش داخلی دوازدهمین جشنواره بین المللی فارابی، 19 اثر در کمیته‌های علمی پانزده گانه و شورای علمی جشنواره به عنوان آثار برگزیده یا شایسته تقدیر و در بخش بین‌الملل هفت اسلام شناس و ایران‌شناس برجسته خارجی معرفی و تقدیر شدند.

«تحلیل پدیده افراط‌گرایی مذهبی در خاورمیانه با تاکید بر مفهوم نوعصبیت (مطالعه موردی: گروه سلفی- تکفیری داعش)» اثر دکتر احمد مهربان دافساری به عنوان برگزیده گروه علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای در سطح بزرگسال مورد تقدیر واقع شد.

در بخش داخلی (گروه های علمی پانزده گانه) این دوره از جشنواره در گروه اخلاق، ادیان و عرفان در سطح بزرگسال، فاطمه توفیقی با کتاب «نامه‌های پولس و ساخت خویشتن اروپایی» Paul’s Letters and the Construction of the European Self و در سطح جوان، دکتر سمیه خادمی با ارائه رساله دکتری خود با عنوان «تحلیل ماهیت واردات قلبی از دیدگاه روزبهان بقلی و ابن عربی» شایسته تقدیر شناخته شدند.

«الکسی خیسمتولین» از روسیه نیز به دلیل جمیع آثار در حوزه اسلام‌شناسی و «میرزا ملا احمد» از تاجیکستان و «بیرگیت هافمن» از آلمان به دلیل جمیع آثار در حوزه اسلام‌شناسی و ایران‌شناسی به عنوان برگزیدگان مورد تجلیل قرار گرفتند.

براساس این گزارش، در گروه علوم قرآنی، تفسیر و حدیث در سطح بزرگسال، دکتر مهدی حبیب اللهی با کتاب « کاربردشناسی جمله‌های مشابه در قرآن کریم» به عنوان شایسته تقدیر و در سطح جوان، حامد دهقانی فیروزآبادی با پایان نامه کارشناسی ارشد «رویکرد منبع‌گرایانه به روایات اهل بیت(ع) در معناشناسی قرآن (مبانی، رهیافت‌ها و نمونه‌ها)» به عنوان برگزیده سوم معرفی شدند.

دکتر محمود هدایت افزا با رساله «معناداری صفات ذاتی خداوند در پرتو ترادف مفهومی (با تأکید بر آراء ابن سینا و شیخ احمد احسائی)» در گروه فلسفه، منطق و کلام به عنوان اثر شایسته و دکتر سیدمسعود حسینی توشمانلویی با رساله «حقیقت نزد افلاطون از منظر هایدگر و گادامر» به عنوان برگزیده دوم معرفی و تقدیر شدند.

برگزیده های جشنواره فارابی

یادآور می شود، جشنواره بین‌المللی فارابی که از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به‌صورت سالانه برگزار می شود، در دو سطح «جوان (زیر ۳۵ سال)» و «بزرگسال» به دریافت، بررسی و انتخاب آثار برگزیده می‌پردازد و از حیث قلمرو جغرافیایی دو حوزه داخل و خارج (بین الملل) را پوشش می‌دهد. در حوزه داخل کشور، تمامی آثار تولید شده توسط ایرانیان، فارغ از محل کنونی سکونت و اشتغال، مدنظر است و در حوزه خارج از کشور، تولید آثار پژوهشی توسط کسانی که دارای تابعیت ایرانی نیستند،‌ دنبال می‌شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=20049

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.