1

ادای احترام پیروان ادیان الهی به ساحت امام خمینی(ره)

  • کد خبر : 49957
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
ادای احترام پیروان ادیان الهی به ساحت امام خمینی(ره)
نمایندگان ادیان الهی با حضور در حرم امام خمینی(ره) بر اتحاد، همبستگی و دلبستگی خود به آرمان‌های امام و فرمایشات مقام معظم رهبری تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، محمدرضا موحدی، مسئول کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره)، در این مراسم گفت: کمیته ادیان الهی ستاد بزرگداشت امام یکی از مظاهر وحدت ادیان الهی است؛ چون علاوه بر صمیمیتی که هست، برای ما بسیار محترم هستند. من فیلم یکی از این مراسم ها را به نیوکاسل فرستادم و تعجب کردند که در جمهوری اسلامی این طور آزادی ادیان وجود دارد.

شارلی انویه‌تکیه، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، نیز در این مراسم گفت: امروز جامعه ادیان توحیدی به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام اتحاد، همبستگی و دلبستگی خود به آرمان‌های امام و فرمایشات مقام معظم رهبری را نشان می‌دهیم و بار دیگر همپیمان شده و در مراسمی که همه ساله برگزار می‌شود پا به پای برادران مسلمان خود به میدان آمده و انجام وظیفه خواهیم کرد.

هرمز خسرویان، یکی از موبدان زرتشتیان، نیز در این مراسم با قرائت بخشی از گاهان، گفت: امیدوارم ما هم بتوانیم در کنار هم یار و یاور هم باشیم، برای خدمت به میهن.

آرا شاوردیان، نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی، نیز در این مراسم گفت: 34 سال از ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، می‌گذرد و امروز جامعه ادیان الهی همراه با روحانیون و نمایندگان مجلس گرد هم آمده‌ایم تا پیمان ببندیم، پیمانی که 43 سال پیش بستیم و در جنگ تحمیلی توانستیم از خاک میهن دفاع کنیم و اجازه ندهیم میهن ما به دست دشمن بیفتد.

وی افزود: امروز آمده‌ایم که پیمان ببندیم در گام دوم انقلاب از آرمان‌های امام دفاع می‌کنیم و خیلی خوشحالیم که امروز مقامات کشور ما شاگردان مکتب امام هستند و آموخته‌اند که همه مردم ایران در کنار هم با آرامش و امنیت زندگی می‌کنیم و خدای ناکرده اگر دشمنان نظام بخواهند سوء استفاده کنند و در جنگ ترکیبی از بعد فرهنگی و نظامی به کشور ما حمله کنند، بار دیگر از آرمان‌هایمان دفاع خواهیم کرد.

 

همایون سامه یح، رئیس انجمن کلیمیان و نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، نیز در این مراسم گفت: ما حضرت امام را از دست دادیم ولی مطمئنا اثرات کارهای ایشان هنوز بر جمهوری اسلامی سایه انداخته و سال‌های سال ان شاء الله همین گونه خواهد بود.

وی یادآور شد: حضرت امام در بیشتر سخنرانی‌ها در مورد «وحدت کلمه» تأکید داشتند. به نظر بنده و امام و مقام معظم رهبری، یکایک ما در جمهوری اسلامی ایران تفاوتی با سایر خواهران و برادران خودمان نداریم و احترامی که به پیروان ادیان الهی گذاشته می‌شود بیش از سایر هموطنان و باعث تشکر از امام و مقام معظم رهبری است.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم رفتار امام سرمشق همه مسئولان باشد؛ که در نتیجه این سرمشق می‌توانیم کشور را به سرافرازی برسانیم. ما پیروان ادیان الهی در دوران دفاع مقدس شهدا، اسیران و آزادگان بسیاری را تقدیم کشور کرده‌ایم و در دوران سازندگی هم پزشکان و سرمایه‌داران ما کشور را یاری کرده‌اند؛ و در حال حاضر دست پیروان ادیان الهی در دست برادران مسلمان است و امیدواریم با این اتحاد بتوانیم کشور را پیش ببریم و مدیریت کشور به نحوی باشد که تمام خواهران و برادران در آزادی و امنیت باشند و کشور ما مثال زدنی باشد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره)، قرائت دعای علو درجات برای حضرت امام توسط خاخام یونس حمامی، رهبر کلیمیان ایران و قرائت دکلمه‌ای به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره) توسط یوکاوت گیدائیان، دختر نوجوان کلیمی، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=49957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.