7

پشت پرده عرفان‌های نوظهور دست‌های نظامی و اطلاعاتی است

  • کد خبر : 24923
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
پشت پرده عرفان‌های نوظهور دست‌های نظامی و اطلاعاتی است
بابانژاد با بیان اینکه پشت پرده عرفان های نوظهور دست های نظامی و اطلاعاتی است، گفت: هدف از تبلیغ عرفان های نوظهور راه اندازی جنگ روانی برای تسلط بر روح، جسم و فکر افراد است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مفاز، معصومه بابانژاد، کارشناس حوزه عرفان و ادیان در نشست مجازی »عرفان های معنوی نوظهور در ایران» که از سوی انجمن علمی ادیان و عرفان دانشگاه محقق اردبیلی به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، اظهار کرد: مهم ترین نیاز بشر نیاز روحی روانی است که علم مدرن از پس آن بر نمی آید.

وی با بیان اینکه یکی از دلایلی که باعث شد مردم بیشتر به معنویت روی بیاورند تبلیغات است، افزود: تبلیغ در بین مسیحیان، ادیان هند و بودایی که امکانات زیادی در اختیار داشتند و مهم ترین رسالت خودشان را جذب مردم به دین خودشان می دانستند، بیشتر بود.

کارشناس حوزه عرفان و ادیان خاطرنشان کرد: یهودیت نیز که دین خودشان را مخصوص بنی اسراییل می دانند با شگردی خاص در تلاش بودند در سایه تبلیغ عرفان های نوظهور ستاره های سینمایی، هنرمندان، ورزشکاران و خانواده های ثروتمند را جذب کنند و در این راستا هزینه های سنگینی نیز می کنند.

بابانژاد علت تبلیغ عرفان های نوظهور را سوءاستفاده از قدرت روحی مردم برای بهره برداری نظامی و اطلاعاتی دانست و افزود: پشت پرده خیلی از این عرفان ها دست های اطلاعاتی و نظامی (بیگانگان) است.

کارشناس حوزه عرفان و ادیان ادامه داد: از طرفی دیگر این ها هدفشان طراحی یک نوع سلاح روان الکترونیکی است که شوری سابق و آمریکا به دنبال این سلاح هستند.

بابانژاد از جنگ روانی به نام جنگ اراده و جنگ نیت ها یاد کرد و گفت: هدف آنان از راه اندازی این جنگ روانی این است که جسم، ذهن، اراده و تصمیم شان را در اختیار قرار دهند.

وی بیان کرد: پشت پرده این عرفان های نوظهور یکسری اهداف است که از خیلی سال ها قبل طراحی شده است و اجرا می شود.

پیروزی انقلاب اسلامی از علل مهم روی آوردن مردم به معنویت بود

بابانژاد در ادامه با بیان اینکه یکی از مهم ترین عللی که سبب شد بشر جدید به معنویت و دین روی آورد، پیروزی انقلاب اسلامی بود.

کارشناس حوزه عرفان و ادیان خاطرنشان کرد: چون مردم جهان انقلابی دیدند با نام دین، روحانیت، معنویت و اسلام که از دهه ۴۰ شروع شد و تا اواخر دهه ۵۰ به پیروزی کامل و مقتدرانه رسید و ثمرات آن روز به روز بیشتر  خودش را در عرصه جهانی، منطقه و کشور خودمان نشان می دهد.

بابا نژاد بیان کرد: علت دیگر روی آوردن بشر به معنویت میل فکری و طبیعی بشر است چراکه انسان به خاطر ذات پاک و فطرت الهی که دارد، ذاتاً به معنویت میل دارد.

وی ادامه داد: زمانی که غرب دید بشر در یک دوره ای به معنویت روی آورد و بحث دین مطرح است، گرایش های مردم را به نفع خودش جهت داد و برای همه سنین یک سری مسائل عرفانی را پیش رو گرفت.

بابانژاد در ادامه سخنانش به وجود عرفان هایی که در ایران وجود دارد اشاره کرد و گفت: این عرفان ها سه دسته هستند، دسته اول می خواهند دین جدیدی ارائه دهند، دسته دیگر کسانی هستند که ادعای دینداری را ندارند و دسته سوم عرفان هایی که منشا دینی دارند.

اوشو شریعت ستیز بوده و دینداری را بی دینی می داند

وی با بیان اینکه مهم ترین و خطرناک ترین عرفان برای فکر و ذهن جوانان عرفان اوشو است، افزود: مشخصه این عرفان تبلیغ روابط جنسی آزاد بوده و از اندیشه های مخرب او جست و جوی خدای بیهوده است.

بابانژاد بیان کرد: این عرفان خدا را ذهنیت می داند و می گوید خدا به معنای واقعی وجود ندارد فلاسفه را سگ تشبیه کرده، شریعت را نفی می کند و با دین سرو کار خوبی ندارد، دینداری واقعی را در بی دینی می داند و شریعت ستیز است .

وی ادامه داد: عرفان اوشو می گوید دین ساخته و پرداخته یک سری فرصت طلب است و اتحاد را از انسان می گیرد و هرچه که باعث لذت انسان ها شود را از او می گیرد، اوشو دینداری را یک نوع بردگی می داند و می گوید همان کار که سیاستمداران و استعمارگران انجام می دهند نیز دینداران انجام می دهند.

کارشناس حوزه عرفان و ادیان بیان کرد: این عرفان نوظهور می گوید افرادی که جرم و جنایت انجام می دهند نباید تنبیه شوند و برای داشتن جامعه سالم باید جوانان از ۱۴ تا ۲۰ سال را در روابط جنسی آزاد بگذاریم تا در بند این روابط نباشند.

وی عرفان دیگر را اکنکار نامید که در ایران فعالیت می کند و گفت: اکنکار، کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به معنویت است و عقایدشان تبلیغات معنوی خودشان بوده در این عرفان خدایشان با خدای ما فرق دارد و خدای ما را قبول ندارند و برای خدای ما کلمه ابلیس و شیطان را به کار می برند و می گویند این خدا وظیفه اش نگه داشتن روح انسان است و روح انسان در مورد وجود خدا معتقد هست که خدا همان چیزی است که هر کسی باور دارد و هم اکنون نیز در حال ترویج است.

بابانژاد ادامه داد: در این عرفان نوظهور هیچ قانون و محدودیتی برای هیچ کسی وجود ندارد و باعث می شود خیلی ها به طرف این عرفان روی بیاورند.

وی به رواج عرفان سرخ پوستی اشاره کرد و گفت: این عرفان  آیین پنهان و مخفی داشته و در آموزه های خود تاکید بر رویا داشتند و معتقد هستند هرچه ما می بینیم یا می شنویم چیزی جز رویا نیست، اساس تعالیم شان بر اساس رویا است.

بابانژاد عنوان کرد: در این عرفان سرخ پوستی می گویند با کلام خودت گناه نکن، هیچ چیز را به خودت ربط نده، تصور باطن نداشته باش و بیشترین تلاش خود را تا حد ممکن انجام بده.

وی عرفان نوظهور دیگر در ایران را عرفان پائولوکوئیلو نامید و گفت: مشخصه این عرفان این است که بعد شرعی دین را نادیده می گیرد و می گوید مذهب نحوه گروهی پرستش است، برای من معنویت یعنی اینکه یک سری افراد گروهی خدا را پرستش کنند، برای من مذهب مجموعه ای از قرار دادها و دستورهایی که دیگران به انسان تلقین می کنند نیست.

بابانژاد بیان کرد: این عرفان تشویق به گناه می کند و سعی دارد قبح گناه را از بین ببرد و به دنبال ترویج خودکشی است، آن را افتخار می داند و روش های خودکشی را برای زن و مرد تبلیغ می کند.

کارشناس حوزه عرفان و ادیان خاطرنشان کرد: در عرفان پائولوکوئیک در بین تعالیم و کتاب هایش شهوت، شراب خواری، مستی و الکل را ترویج می دهد.

بابانژاد با اشاره به تبلیغ عرفان دالای لاما در ایران مطرح کرد: عقاید این عرفان این است که هدف نهایی زندگی خوشی، نشاط و آرامش است و ادعا می کند دستیابی به این هدف ربطی به باور دینی فرد ندارد، می گوید هدف اصلی زندگی را جست و جوی خوشبختی قرار دهید و منظورش خوشبختی ذهنی و درونی است و می گوید این هدف در سایه آزادی که رنجی در آن نباشد، به دست می آید.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=24923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.