1
کتاب

ماهیت بابیت و بهائیت

  • کد خبر : 1840
  • 09 خرداد 1397 - 14:02
ماهیت بابیت و بهائیت

اد به ظهور یک مصلح جهانی، اعتقادی است که « سوره هود – آیه ۸۶ » بسم الله الرحمن الرحیم بقیۀ الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین
تمام ادیان به ویژه دین مبین اسلام به آن بشارت دادهاند. ما مسلمنان نیز در انتظار شخص بزرگواری به نام حضرت محمد بن
الحسن العسکری (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستیم که به دست توانای وی بساط ظلم و تبهکاری از روی زمین، بر چیده و
حکومت حقهی الهیه برقرار و سرانجام صلح جهانی بر پهنهی گیتی گسترده خواهد شد. این باور بر گرفته از آیات قرآنی و احادیث
معتبری است که به موضوع قائمیت به طور صریح و دقیق و با ذکر جزئیات پرداختهاند. [ صفحه ۶] ایشان امام دوازدهم شیعیان و
فرزند برومند امام حسن عسکری (ع) میباشند. بنا به نقل احادیث و تواریخ معتبر اسلامی، در نیمهی شعبان سال ۲۵۵ هجری از
مادری ارجمند به نام نرجس (نرگس) در شهر سامرا دیده به جهان گشود. ایشان به علت نامساعد بودن شرایط اجتماعی و جو
خفقان خلافت عباسی، به ناچار دور از انظار و مخفیانه نگهداری میشدند.

فهرست کتاب ماهیت بابیت و بهائیت:

  • اصالت اعتقاد به مهدی موعود در منابع اسلامی
  • مدعیان دروغین مهدویت
  • اعتراف میرزا علی محمد باب راجع به امام زمان
  • خاتمیت پیامبر اکرم و جاودانگی اسلام
  • اعتراف رهبران بهائی به خاتمیت حضرت محمد
  • ادعای خدایی رهبران بهائی
  • جنگ قدرت و انشعابات در بهائیت
  • نمونه ای از احکام بهائی

 

قسمتی از مقدمه کتاب بابیت و بهائیت:

«… علی رغم این همه آیات و احادیث، باید دانست که در طول غیبت کبری به واسطه تحریکات دشمنان اسلام، مدعیان دروغینی پیدا شدند. که یکی از آن ها «میرزا علی محمد شیرازی» بود که بهائیان به غلط و دروغ او را قائم اسلام و مهدی موعود می دانند. او ابتدا در سال ۱۲۶۰ هجری قمری (حدود ۱۷۰ سال قبل)، در سن ۲۵ سالگی در شهر شیراز برای یکی از مریدان شیخی مسلک خود اظهار بابیت و بندگی حضرت حجه بن الحسن العسکری را می نماید. و ضمن مدارکی که از خود باقی گذارده، پیوسته ایمان خود را به وجود آن حضرت ابراز می کند، اما وی در ضمن این اظهارات ریاکارانه خود، دعاوی متناقضی از قبیل، نبوت و حتی خدایی نیز داشته و هر جا هم که رسوا شده، از همه ی آن ادعاها توبه و بازگشت نموده است.

با وجود این که وی هیچ برهان و دلیلی بر اثبات حقانیت خود نداشته، اما افراد بابی و بهائی او را متأسفانه امام زمان می دانند. چند سال بعد نیز، یکی از طرفداران باب، به نام «میرزا حسین علی نوری» ملقب به بهاء الله، خود را جانشین باب دانسته و با ادعای پیامبری، فرقه ی بهائیت را تأسیس نمود. دراین نوشتار کوتاه، تلاش می شود مطالبی بدون غرض و با نهایت واقع بینی، در زمینه های قائمیت، خاتمیت، الوهیت، انشعابات در بهائیت و بالاخره قوانین و احکام، با استناد به کتاب هایی که مورد قبول جامعه ی بهائی است، ذکر گردد. در نهایت این با خواننده ی محترم است که با کمال بی طرفی حق را از باطل تشخیص داده و سخن درست را از کلام نا به جا باز شناسد…»

دانلود فایل pdf

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=1840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.