1

کی‌پاپ بلک پینک

  • کد خبر : 46874
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
کی‌پاپ بلک پینک
صرف نظر از اینکه گروه کی‌پاپ بلک پینک، واقعا همجنس‌ باز یا شیطان پرست هست یا نه، باید پرسید چرا یک نوجوان باید ساعت‌های باارزش دوران نوجوانی را، به خاطر دفاع از شبهات و اشکالات وارد شده به این گروه موسیقی تلف کند.؟!

به گزارش پایگاه خبری مفاز، موسیقی K-pop پاپ کره‌ای مهمترین ابزار گسترش موج کره‌ای می‌باشد. والدین و مربیان پرورشی و مبلغین برای اینکه بتوانند با طرفداران و علاقه‌مندان این موج کره‌ای هم‌کلام شوند و آسیب‌های آن را تذکر دهند؛ ابتدا باید یک اطلاعات دقیقی از بحث داشته باشند. اگر نوجوان‌ها ببینند والدین، معلمان یا مربیان و… در مورد مثلا گروه بلک پینک اطلاعاتی ندارند یا اطلاعات غلطی دارند، به سخنانشان اعتناء نمی‌کنند و با آن‌ها ارتباط نمی‌گیرند، عدم ارتباط و اعتماد، باعث می‌شود که نقدها و اشکالاتی که مثلاً به بلک پینک وارد است را قبول نکنند. لذا اولویت در مباحث نقدی این است که خود ناقد، اطلاعات جامعی در این رابطه داشته باشد؛ لذا خلاصه‌ای از گروه موسیقی بلک پینک و اصطلاحاتشان ارائه می‌شود و در انتها چند نقد را بیان می‌کنیم.

تقریبا تمام افراد با شنیدن کلمه K-pop، به یاد گروه BTS می‌افتند. اما غیر از BTS، گروه اکسو و گروه دیگری بنام بلک ‌پینک (Blackpink) هم وجود دارند که به افتخارات و رکوردهای بین المللی مختلفی دست پیدا کرده‌اند.

بلک پینک یک گروه دخترانه چهارنفره است که از سال 2016 کار خود را آغاز کرده است. هر کدام از اعضای این گروه به چند زبان زنده دنیا مسلط هستند و به همین دلیل، در آن سوی مرزها هم طرفداران خود را دارند. نام اعضای بلک پینک جیسو، جنی، رزی و لیسا می‌باشد. فن(طرفدار)های آنان به نام بلینک (BLINK) می باشند؛ بلینک حروف اول و آخر نام این گروه می باشد.

پینک یعنی صورتی و بلک یعنی سیاه. بلک پینک به معنای “سیاه صورتی” است که دو جنبه متفاوت از اعضای گروه را نشان می‌دهد. گفته شده است صورتی نشان دهنده معصومیت، زنانگی و زیبایی است و سیاه نشان دهنده سرکشی و قدرت است. بطور کلی این نام، نشان می‌دهد که این گروه در عین زیبایی و لطافت، قدرتمند و سرکش هم می‌باشد. این نوع تفسیرها بیشتر ذوقی است و مطلبی علمی و دقیق نیست.

این گروه در فضای مجازی طرفداران چند ده میلیونی دارند. طرفدارانی که برایشان تولید محتوای مجازی می‌کنند. برایشان تبلیغ می‌کنند و سعی می‌کنند دیگران را نیز یک بلینکی کنند. نوجوانان سعی می‌کنند ظاهر خود را مانند آنان کنند. رقص‌هایشان را یاد‌می‌گیرند و در بعضی کلاس‌ها، دانش آموزان این نوع رقص‌ها را انجام می‌دهند و بعضی پوشش‌ها و صمیمیت‌ها و رفتارهای این گروه، باعث می‌شود برخی دانش‌آموزان گرایش و رفتارهای همجنس‌گرایانه پیدا کنند.

بعضی از این دانش آموزان روزانه بیش از 6ساعت آهنگ‌های این گروه را گوش می‌کنند و سعی می‌کنند با یادگیری زبان کره‌ای، ترجمه کلیپ‌هایشان را تهیه و منتشر کنند. بعضی از این بلینک‌ها ساعت‌ها وقت می‌گذارند تا به نقدها و اشکالات وارد شده و آسیب‌هائی که متوجه این گروه شده است، جواب دهند.

صرف نظر از اینکه این آیدول‌ها (خواننده‌های مشهور) واقعا همجنس‌باز یا شیطان پرست هستند یا نه، باید پرسید چرا یک نوجوان باید ساعت‌های باارزش دوران نوجوانی خود را صرف این کارهای بیهوده و بی‌ارزش کند!؟در حالی که دیگر نوجوانان در این سن، بیشترین زمانشان را به آموزش و تحصیل و مطالعه اختصاص می‌دهند تا در آینده بتوانند جایگاه مناسبی در بین جامعه و خانواده داشته باشند. سوال اصلی این است که چرا این آیدول‌ها از این نمادها و رفتارهای خاص استفاده می‌کنند تا تبلیغی برای گروه‌های انحرافی باشد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=46874

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.