1

هشدار پژوهشگر مسائل امنیتی درباره فعالیت های داعش در شرق سوریه

  • کد خبر : 26605
  • ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
هشدار پژوهشگر مسائل امنیتی درباره فعالیت های داعش در شرق سوریه
عباس شریفا، وضعیت شکننده امنیتی در دیرالزور، عدم تعامل دوستانه میان نیروهای کرد و نیروهای دولتی و نقش ضعیف جوامع محلی در این استان را عامل تشدید فعالیت داعش در این استان عنوان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، نهادهای مختلفی در هفته های اخیر از تشدید اقدامات تروریستی داعش علیه نیروهای دولتی سوریه و نیروهای کرد-عرب در شرق دیرالزور سوریه خبر داده اند. بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، داعش فعالیت خود را علیه نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای دولتی در شرق دیرالزور تشدید کرده و در هفته های اخیر اقدام به حملات مرگبار علیه اشخاص و نیروهای کرد-عرب و دولتی سوریه کرده است.

عباس شریفا، پژوهشگر مسائل سوریه در موسسه جسور، درباره علل تشدید فعالیت داعش در دیرالزور به نشریه الکترونیکی المانیتور آمریکا گفته است علل افزایش فعالیت داعش در دیرالزور؛ وضعیت شکننده امنیتی در این استان، تعامل غیردوستانه و کشمکش قدرت میان نیروهای دولتی و نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها و نیز ضعیف شدن نقش جوامع محلی در اداره این استان است.

او همچنین از تلاش داعش در این استان برای کسب استقلال اقتصادی از طریق مالیات گرفتن از تاجران نفت در منطقه نفت خیز این استان خبر داد که می تواند هشداری برای افزایش فعالیت این گروه در آینده باشد.

عباس شریفا با اشاره به فعالیت های تبلیغی داعش در دیرالزور به دلیل آنچه وی فعالیت ضعیف نیروهای کرد و دولتی خوانده، هشدار داد داعش با تشدید فعالیت های خود در حال ارسال دو پیام است؛ اول، داعش می خواهد طرفداران خود را به فعالیت بیشتر در این منطقه ترغیب کند، دوم، دشمنان خود شامل نیروهای کرد سوریه و نیروهای دولتی سوریه را تهدید و ارعاب کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=26605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.