1

الازهر؛ تنها نهاد پاسخگو به شبهات داعش به زبان انگلیسی

  • کد خبر : 37594
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۸:۱۲
الازهر؛ تنها نهاد پاسخگو به شبهات داعش به زبان انگلیسی
ناظر واحد نظارت بر زبان انگلیسی در مرصد الازهر گفت: ناظر واحد نظارت بر زبان انگلیسی در مرکز مرصد الازهر با بیان اینکه مرصد الازهر تقریباً تنها نهادی در جهان است که به شبهات داعش پاسخ می‌دهد، گفت: ما پژوهشگران مرد و زنی داریم که از نخبگان دانشگاه الازهر، فارغ‌التحصیلان زبان و مترجمی و پژوهشگران مطالعات اسلامی به زبان‌های مختلف هستند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز به نقل از وبسایت ستدیو، دکتر محمود نجاح، ناظر واحد نظارت بر زبان انگلیسی در مرکز مرصد الازهر (دیده‌بان مبارزه با افراط‌گری در الأزهر) گفت که این مرکز در سال ۲۰۱۵ تأسیس شده و هدف آن، بررسی رویدادهای سراسر جهان است.

نجاح در گفت‌وگو با حدیث الاخبار که  از کانال اکسترانیوز پخش شد، به این نکته اشاره کرد که نقش اصلی مرصد الازهر، مبارزه با اندیشه افراطی در سراسر جهان، پیگیری اوضاع مسلمانان، ارائه پرونده به مقامات الازهر در مورد برجسته‌ترین مسائل فقهی و توجه ویژه به گروه‌هایی از مسلمانان از جمله مسلمانان روهینگیا است که در معرض آزار و اذیت قرار دارند.

وی با بیان اینکه در این مرکز، ادعاها و شبهات گروه‌های افراطی در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت به زبان‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته، مطالب  تجزیه و تحلیل شده و به عربی ترجمه می‌‌شود، اظهار کرد: مرصد الازهر دارای یک کمیته تخصصی حقوقی است که پاسخ‌های حقوقی را ارائه می‌دهد. سپس این پاسخ‌ها در این مرکز پردازش و ترجمه شده و به منظور بهره‌مندی افراد خارجی مجددا منتشر می‌شود.

ناظر واحد نظارت بر زبان انگلیسی در مرکز مرصد الازهر خاطرنشان کرد: حوزه جغرافیایی کار مرصد الازهر، تمامی کشورهای انگلیسی زبان در آمریکای شمالی و اروپا است و از نظر موضوعی به مواردی همچون اسلام‌هراسی، نفرت از مسلمانان و آزار و اذیت گروه‌های مسلمان می‌پردازد.

وی افزود: بررسی پرونده‌های مربوط به راست‌گرایان افراطی در آمریکا و جنایات ناشی از نفرت‌انگیزی در انگلیس و تأثیر آن بر مسلمانان از دیگر مواردی است که در این مرکز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

نجاح بیان کرد: داعش دو مجله انگلیسی‌زبان منتشر کرده که به طور گسترده در اروپا پخش شده است، این موضوع، مرکز مرصد الازهر را بر آن داشت تا همه شبهات را رد کرده و پاسخ‌های دقیقی برای آن‌ها ارائه کند.

نجاح در ادامه اظهار کرد: مرصد الازهر تقریباً تنها نهادی در جهان است که به شبهات داعش پاسخ می‌دهد. ما پژوهشگران مرد و زنی داریم که از نخبگان دانشگاه الازهر، فارغ‌التحصیلان زبان و مترجمی و پژوهشگران مطالعات اسلامی به زبان‌های مختلف هستند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=37594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.