0

سوء‌استفاده انجمن حجتیه از شهدای دفاع مقدس

  • کد خبر : 47820
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۵۲
سوء‌استفاده انجمن حجتیه از شهدای دفاع مقدس
انجمن حجتیه نام برخی از شهدای شاخص دفاع مقدس را نیز در زمره طرفداران انجمن حجتیه معرفی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، یکی از شیوه‌های رایج انجمن حجتیه برای اعتماد‌سازی یا جذب نیرو، بهره‌برداری از شهرت و محبوبیت شخصیت‌های سیاسی، مذهبی و علمی است. در همین راستا انجمن، نام برخی از شهدای شاخص دفاع مقدس را نیز در زمره طرفداران انجمن حجتیه معرفی می‌کند.

خودِ مقوله جنگ از جمله مواردی است که رفتار و‌ گفتار سران انجمن، شرکت در آن را نفی نموده است و از جمله مبانی اعتقادی انجمن این است که مبارزه و جهاد در عصر غیبت باید در جهاد فرهنگی و اخلاقی خلاصه گردد.

شیخ محمود حلبی، مؤسس انجمن حجتیه در مورد تبعیت از رهبری و جهاد گفته بود: اول شما یک رهبر و پیشوای معصوم پیدا کنید، نقشه صحیح طبق نظر این معصوم داشته باش، آن وقت برو جانت را بده.¹

نه اینکه تمام این شهیدانی که انجمن از آن‌ها نام می‌برد، هیچ‌گاه در جلسات انجمن حجتیه حاضر نشده باشند، بلکه منظور این است آنچه باعث رفتن آنان به جبهه بوده، ابداً در متن انجمن به آن‌ها آموزش داده نمی‌شد و حتی برعکس، اسناد حاضر، پرورش تفکرات ضدجهادی را در این انجمن نشان می‌دهد.

عده‌ای از این شهدا در خدمت سربازی به شهادت رسیده‌اند، شماری از زمان شاه، انجمنی بودن را صرفاً پوششی برای جلوگیری از آزار ساواک قرار داده بودند چون ساواک به انجمنی‌ها کاری نداشت. بعضی دیگر در زمان عضویتشان از حقیقت اصول فکری انجمن آگاهی نداشتند و پس از شناخت چهره حقیقی آن، از انجمن جدا شدند.

۱. عمادالدین باقی، در شناخت حزب قاعدین، صفحه ۲۱۱.

 

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=47820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!