9

واكاوی کتاب «چالش اسلام؛ رویکردهای تقرب‌بخش مسیحی»

  • کد خبر : 38973
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
واكاوی کتاب «چالش اسلام؛ رویکردهای تقرب‌بخش مسیحی»
نشست واکاوی کتاب «چالش اسلام؛ رویکردهای تقرب‌بخش مسیحی» اثر پروفسور «کلاوس فون استوش» در سالن کتابخانه آکادمی اسلامی آلمان در هامبورگ برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، این نشست جمعه، ۱۶ سپتامبر برابر با ۲۵ شهریورماه ساعت ۱۸ به وقت هامبورگ برگزار و در آن کتاب «چالش اسلام؛ رویکردهای تقرب‌بخش مسیحی» برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با حضور نویسنده پروفسور «کلاوس فون استوش» بررسی می‌شود.

همچنین پروفسور «مونا تتری»، رئیس مؤسسه الهیات اسلامی دانشگاه «پادربورن» در این نشست حضور می‌یابد و مرکز اسلامی هامبورگ برگزارکننده نشست خواهد بود.

کلاوس فون استوش(Klaus von Stosch)، بنیان‌گذار الهیات تطبیقی در اروپا، جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران(۲۰۱۸-۱۳۹۶) را که از جمله مهم‌ترین جوایز کتاب در ایران محسوب می‌شود، به دلیل کتاب «چالش اسلام: رویکردهای تقرب‌بخش مسیحی» از دست حسن روحانی، رئیس جمهور سابق کشورمان دریافت کرد.

این کتاب درباره دیدگاه قدرشناسانه مسیحیان از اسلام بوده و در بخشی از آن به این نکته اشاره شده که چگونه می‌توان تفاوت‌های بین این دو دین آسمانی را به عنوان یک ارزش دید.

به عقیده استوش در مواجهه با اسلام بیشتر باید به ایجاد پلی بین مسیحیان و مسلمانان اندیشید.

ظهور قرآن و اهمیت آن در الهیات اسلامی و پرداختن به پرسش «آیا قرآن گفت‌وگوی خدا با مسیحیان نیز می‌باشد؟» از دیگر موضوعات مطرح‌شده نویسنده در این کتاب است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=38973

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.