3
ماه آینده انجام می شود؛

سفر شیخ الازهر به عراق و دیدار با آیت الله سیستانی

  • کد خبر : 22733
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶
سفر شیخ الازهر به عراق و دیدار با آیت الله سیستانی
منابعی از حوزه علمیه نجف خبر دادند که احمد الطیب، شیخ الازهر، اوایل ماه آینده میلادی همراه با یک هیئت عالی رتبه از علمای الازهر به عراق سفر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، یک روحانی برجسته در حوزه علمیه نجف گفت که الازهر این سفر را تأیید کرده است و «ما اکنون برای آن آماده می‌شویم».

به گفته همان منبع، قرار است اولین ملاقات شیخ الازهر با آیت الله سیستانی باشد: «احمد الطیب در بدو ورود با آیت الله سیستانی ملاقات می‌کند. همچنین برای بازدید شیخ الازهر از مهم‌ترین زیارتگاه‌های اسلامی در شهرهای کربلا و نجف برنامه‌ریزی شده است».

یک منبع نزدیک به آیت الله سیستانی گفت: «برنامه دقیق و مشخصی برای این سفر در نظر گرفته شده است که در آغاز احمد الطیب با سید سیستانی ملاقات می‌کند و سپس در حرم امام علی بن ابی طالب(ع) اقامه نماز می‌کند».

این منبع افزود: «این دیدار تاریخی است و مدت‌ها به تأخیر افتاده است. از زمان سرنگونی صدام حسین در سال 2003، هر دولت جدید عراق از شیخ الازهر دعوت کرده بود، اما این موضوع در آن زمان به نتیجه نرسید».

لازم به ذکر است که در مارس 2021، سعد کمبش، رئیس اوقاف اهل سنت، از قاهره دیدن کرد و با شیخ الازهر دیدار و از طرف دولت عراق، شیخ الازهر را برای دیدار از این کشور دعوت کرد.

به گفته منابع، شیخ الازهر همچنین به شهر موصل و سپس شهر اربیل در منطقه کردستان نیز سفر کرده و با روحانیون آنجا دیدار خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=22733

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.