2

افتتاح مسجد سفید در «درونتا» بوسنی و هرزگوین

  • کد خبر : 37640
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
افتتاح مسجد سفید در «درونتا» بوسنی و هرزگوین
مسجد «سفید» مرمت شده در «درونتا» واقع در بوسنی و هرزگوین با حضور جمع کثیری از مسلمانان و رهبران اسلامی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مسجد سفید مرمت شده در «درونتا» واقع در بوسنی و هرزگوین با حضور جمع کثیری از مسلمانان و رهبران اسلامی افتتاح شد.

مسجد «سفید» در سال 1850 میلادی تاسیس شد و در سال 1992 به سرنوشت غم انگیز تخریب دچار شد.

مفتی «بانیا لوکا نصرت اف عبدی بیگوویچ» ضمن تبریک به مناسبت نوسازی و افتتاح این مسجد گفت: حضور تعداد زیادی از نمایندگان مسلمان و نمایندگان کلیساهای ارتدکس و کاتولیک و همچنین شهردار پیام خوبی است و نشان دهنده انسجام و پیوند میان ادیانی در جامعه است.

«وحيد اف فضلوویچ»، نماينده رئيس علمای جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوين با اشاره به اینکه روز افتتاح مسجد یک روز باشکوه است، ابراز خرسندی کرد که این فرصت را به دست آورده است تا احساسات خود را با مردمی که برای مشاهده این اقدام باشکوه آمده اند به اشتراک بگذارد.

وی در این باره گفت: برای ما مهم است که در این مکان که مدت‌ها محل عبادت بوده است، دوباره مسجد داشته باشیم.

مفتی فضلوویچ گفت: همه مناطق ما با مناره ها و برج ها ،با نمادهای گذشته ما، تاریخ ما، نمادهای فرهنگ ما در بوسنی و هرزگوین تزئین شده است.

«میلوراد سیمیک»، شهردار درونتا خاطرنشان کرد که افتتاح مسجد سفید چهارمین مراسم افتتاحیه است که وی در آن حضور پیدا کرده است.

سیمیک افزود: مسلما هر کاری که در یک جامعه انجام می‌شود، کار بزرگی است و وقتی بناهای مذهبی بازسازی یا ساخته می‌شوند، بزرگی و شکوه کار بیشتر می شود.

در افتتاحیه رسمی مسجد سفید، نمایندگانی از سایر اقشار مذهبی نیز حضور داشتند و ضمن قدردانی از این دعوت، خاطرنشان کردند که این دیدار نشانه تمایل مشترک به وحدت برادرانه و صلح در چارچوب ایمان به خالق است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=37640

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.