0

استقبال تجمع علماء‌ المسلمین لبنان از تصمیم ایران

  • کد خبر : 39502
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
استقبال تجمع علماء‌ المسلمین لبنان از تصمیم ایران
اعضای شورای مرکزی تجمع علماء‌ المسلمین لبنان، در جلسه هفتگی خود ضمن بررسی اوضاع سیاسی لبنان از تصمیم ایران برای ارسال نفت به لبنان اظهار خرسندی کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، شورای مرکزی تجمع علماء المسلمین در جلسه هفتگی خود ضمن بررسی اوضاع سیاسی لبنان و منطقه بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

ما از خبر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال نفت به لبنان برای کمک به کاهش بحران برق که کشور از آن رنج می‌برد خرسند شدیم. طبق اعلام سفارت ایران،‌ کشتی‌های این کشور می‌توانند در مدت زمان یک تا دو هفته نفت خود را به لبنان برسانند. ایران درحالی این کمک را انجام می‌دهد که خود با مشکلات اقتصادی روبرو است. در همین حال یک کشور عربی دیگر هم وجود دارد که ما را محاصره اقتصادی می‌کند و به ما کمک نمی‌کند زیرا ما با رویکردی که انتخاب کرده است، یعنی عادی‌سازی با دشمن صهیونیستی موافقت نمی‌کنیم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:‌ سفیر عربستان نزد رهبران لبنان می‌رود و موضوع انتخابات ریاست جمهوری را مطرح می‌کند. او با دخالت در امور لبنان نام گزینه‌ای را برای رئیس جمهوری که کشورش از او راضی است، مطرح می‌کند. این دخالت آشکار در امور داخلی لبنان،‌ از سوی علماء المسلمین محکوم است. چرا که این کار باید برعهده لبنانی‌ها گذاشته شود و آن‌ها باید گزینه مورد رضایت خود را انتخاب کنند؛‌ حتی اگر برخی احزاب، کشورها یا شخصیت‌ها ناراحت شوند.

شورای مرکزی تجمع علماء المسلمین در بیانیه خود بر چند نکته تأکید کرده است:

اول: تجمع علما‌ء المسلمین از جمهوری اسلامی ایران به دلیل اعلام آمادگی خود برای تحویل ۶۰۰ هزار تن نفت کوره به صورت رایگان به مدت پنج ماه و آمادگی برای انجام تعمیرات لازم در خطوط شبکه برق تشکر می‌کند. ما معتقدیم این امر، نشان‌دهنده عمق روابط برادرانه دو کشور است.

دوم: تجمع علماء‌ المسلمین دخالت آشکار ولید البخاری، سفیر عربستان سعودی در موضوع انتخابات ریاست جمهوری که یک امر مربوط به حاکمیت لبنان است را محکوم می‌کند.

سوم: تجمع علماء‌ المسلمین تأکید می‌کند که اعلام دشمن صهیونیستی مبنی بر تعویق استخراج گاز از میدان کاریش بدون فشار مقاومت و تهدید به بمباران سکوهای استخراج امکان‌پذیر نبود. از دولت لبنان خواسته می‌شود تا اقدامات لازم را برای حفظ حقوق لبنان و حاکمیت کامل آن اتخاذ کند.

چهارم: تجمع علماء‌المسلمین اقدام نیروهای امنیتی در تشکیلات خودگردان فلسطین، در دستگیری مبارزان فلسطینی را محکوم کرده و آن را خدمتی به دشمن صهونیستی می‌داند که نتیجه آن تنها به نفع این دشمن است. این درحالی است که قضیه فلسطین نیازمند وحدت برای مقابله با تجاوز روزانه صهیونیست‌ها است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=39502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.