3

همایش «منشور روحانیّت» در مشهد برگزار شد + تصاویر

  • کد خبر : 45984
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
همایش «منشور روحانیّت» در مشهد برگزار شد + تصاویر
به مناسبت فرارسیدن سالروز صدور منشور روحانیّت توسط امام خمینی(ره)، همایشی با عنوان «منشور روحانیّت» امروز در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مفاز، بنیانگذار جمهوری اسلامی در روز سوم اسفندماه سال 1367 با صدور پیامی خطاب به روحانیون، مراجع، مدرسین، طلاب و ائمه جمعه و جماعات‏ که منشور روحانیت نام گرفت استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران و رسالت حوزه‏های علمیه را تعیین کردند.

به همین مناسبت همایشی با عنوان «منشور روحانیّت» با حضور آیت‌اللّه محمدمهدی شب‌زنده‌دار، عضو شورای نگهبان و عضو شورای عالی حوزه علمیه، آیت الله اشرفی شاهرودی و جمعی از اساتید سطوح عالی حوزه های علمیه امروز در مشهد برگزار شد.

در این همایش که از سوی موسسه فرقه پژوهی برگزار شد، آیت‌اللّه محمدمهدی شب‌زنده‌دار، فقیه شورای نگهبان به تبیین اصول هشتگانه منشور روحانیت پرداخت.

پخش مستندی با موضوع مرحوم حجت‌الاسلام غلامرضا اسدی و تقدیر از خانواده ایشان، سخنرانی حجت‌الاسلام علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان، شعرخوانی و کلیپ منشورخوانی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در ادامه از مجاهدت‌های حضرت آیت‌اللّه سیّدان در نهضت امام خمینی(ره) با حضور حضرات آیات شب‌زنده‌دار و اشرفی شاهرودی تجلیل شد.

براساس این گزارش، تبیین اسناد مبارزات انقلابی علمای حوزه علمیه خراسان از سوی دکتر هادی وکیلی، دانشیار گروه تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد پایان‌بخش برنامه در نوبت صبح بود که در آن به مشی سیاسی مشترک علمای خراسان در حمایت و همراهی قیام امام خمینی(ره) نیز پرداخته شد.

بخش دوم نیز همایش نیز با نشست تخصّصی «منشور روحانیت و نقش طلّاب در تحقّق آن» با ارائۀ حجّت‌الاسلام والمسلمین رضا برنجکار و حجّت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی زمانی‌فرد در نوبت عصر به پایان رسید.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=45984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.