1

بهائیت یک فرقه سیاسی است/ فعالیت بیش‌ از 7 میلیون بهائی در 216 کشور جهان

  • کد خبر : 22095
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
بهائیت یک فرقه سیاسی است/ فعالیت بیش‌ از 7 میلیون بهائی در 216 کشور جهان
مراسم رونمایی از پوستر جشنواره «بهائیت، محفل خیانت» پنجشنبه یکم مهر ۱۴۰۰ در سازمان دارالقرآن‌الکریم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز به نقل از مقدس نما، حجت‌ الاسلام محمدتقی سیفایی، مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در آیئین رونمایی از پوستر جشنواره «بهائیت، محفل خیانت» اظهار کرد: در فضای انقلاب اسلامی و سال ۱۳۵۷، حرکت بسیار بزرگی انجام گرفت و تا سال‌ها اجازه فعالیت به فرقه‌های انحرافی داده نشد و باید با برگزاری اینگونه جشنواره‌ها پرچم‌دار مبارزه با جریان‌های انحرافی باشیم.

سپس حجت‌الاسلام امیرحسین کامل نواب، رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره گفت: از دیرباز علمای اسلام برای جلوگیری از ایجاد انحرافات در این دین تلاش بسیاری داشتند اما همواره گروه‌هایی از صدر اسلام با تندروی و یا با زبان نرم درصدد مقابله با اسلام یا ایجاد انحراف در این دین بودند.

وی با بیان اینکه بهائیت یک فرقه سیاسی است که همواره به دنبال ضربه‌زدن به جامعه و کشور بوده ابراز داشت: این گروه بعد از انقلاب برای ضربه زدن به نظام فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داد لذا ما با برگزاری این جشنواره تلاش کردیم با زبان هنر به مبارزه با این فرقه بپردازیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره درخصوص جامعه هدف این جشنواره اظهار کرد: جامعه هدفی که برای این جشنواره در نظر داریم، افرادی هستند که به هر نحو از کتاب و مقالات علمی دور هستند و هنر بهترین راه، ایجاد ارتباط با این قشر است.

نواب با اشاره به استقبال گسترده مردم از جشنواره «مقدس‌نما ۱» گفت: موارد متعددی را رصد کردیم تا در جشنواره «مقدس‌نما ۲»، به سراغ فرقه ضاله بهائیت برویم و در بحث کاریکاتور و پوستر وارد عمل شویم.

عناصر اصلی بهائیت: خیانت، خشونت، خرافه و تزویر

در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا روزبهانی دبیر محتوایی جشنواره ضمن تبریک هفته دفاع‌مقدس بیان کرد: برای مبارزه با بهائیت، باید در ابتدا آن را شناخت همچنین باید گفت که درحال حاضر بیش‌از ۷ میلیون بهائی در ۲۱۶ کشور جهان حضور فعال دارند.

وی افزود: این فرقه بیش از هر فرقه دیگری سیاسی بوده و چهار عنصر اصلی آن، «خیانت، خشونت، خرافه و تزویر» است و بهائیت به‌صورت علنی به مبارزه با اندیشه مهدویت و اندیشه حسینی می‌پردازد.

دبیر محتوایی جشنواره در خصوص راه امام خمینی (ره) برای مبارزه با بهائیت تصریح کرد: امام راحل با توجه به این‌که بهائیت را بخشی از رژیم پهلوی می‌دانستند، راه اصلی مبارزه با این فرق را، انقلاب اسلامی برشمردند که با آغاز انقلاب اسلامی، فرقه‌های انحرافی از بین رفت اما مجدداً بعد از جنگ تحمیلی، این فرقه‌ها شروع به فعالیت کردند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر بناست بهائیت را نقد کنیم، نباید با زبان ناسزاگویی این‌کار را انجام دهیم. در راه اصلی مبارزه، نباید به تمسخر بپردازیم که این عمل آثار مثبت مبارزه با فرق انحرافی را از بین می‌برد.

در ادامه مسعود شجاعی دبیر بخش کاریکاتور گفت: بنای بهائیت، مقابله جدی با اسلام است و این فرقه برگرفته از رژیم صهیونیستی بوده که به‌صورت جدی به اسلام‌هراسی می‌پردازند.

جشنواره ای برای مقابله با اسلام

وی افزود: دشمنان برای مقابله با اسلام و شیعیان، جشنواره «کاریکاتور برای رسیدن به صلح» را راه‌اندازی کرده‌اند که از هنر به‌عنوان ابزار مبارزه استفاده کردند که ما هم باید به روش‌های هنری با این موضوعات مبارزه کنیم و کاریکاتور ابزاری برای نشان دادن مسائل به روش افشاگرایانه است و نباید در کاریکاتور به زبان توهین صحبت کنیم.

علاقه‌مندان برای شرکت‌ در این جشنواره از روز یکم مهر تا هفتم آذر ۱۴۰۰ فرصت دارند آثار خود را از طریق سایت مقدس‌نما ارسال کنند.

گفتی است؛ داوری آثار توسط افراد برجسته هر رشته انجام خواهد شد که اسامی دبیران و داوران جشنواره به شرح زیر است:

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره: امیرحسین کامل نواب
دبیر اجرایی جشنواره: علیرضا ثواچه
دبیر محتوایی جشنواره: حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر روزبهانی
دبیر بخش کارکاتور: سید مسعود شجاعی
داوران بخش کاریکاتور: سید مسعود شجاعی، مازیار بیژن و عباس گودرزی
دبیر بخش پوستر: سید محمدرضا میری
داوران بخش پوستر: سیدمهدی یک‌پسر، علی حیاتی و مجتبی مجلسی

شایان ذکر است، دومین جشنواره مقدس نما با عنوان «بهائیت، محفل خیانت» از سوی موسسه فرق و ادیان زاهدان با همکاری جمعی از موسسات فعال در زمینه فرق انحرافی برگزار می شود

جوایز نفرات اول تا سوم برگزیده جشنواره به ترتیب ۱۰، ۸ و ۶ میلیون تومان به همراه تندیس جشنواره است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=22095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.