امام صادق(ع) : مَن ذُكِرنا عِندَهُ فَفاضَت عَيناهُ حَرَّمَ اللّه‏ُ وَجهَهُ عَلَى النّار؛ (هركس در نزد او از ما ياد شود و او بگريد، خداوند چهره ‏اش را بر آتش حرام گرداند.) , كامل الزيارات، ص۱۰۴      

موسسه فـرق و ادیــان زاهـــدان

||| X
فلتات اهل ایمان در خطآت متن ایقان

فلتات اهل ایمان در خطآت متن ایقان

11:19 سه شنبه 23 مرداد ماه 97

فلتات اهل ایمان در خطآت متن ایقان

بسمه تعالی قال رسول الله (ص) بنی الاسلام علی خمس خصال: الشهادتین و القرینتین و الصیام و حج البیت من استطاع الیه سبیلا و ختم ذلک بالولایۀ باید دانست که دین خداي تعالی که عبارت است از اسلام مشتمل است بر دعائم یعنی اصول و غیر دعائم و فرق بین دعائم و غیر دعائم این است که جاهل به دعائم معذور نیست و از ربقه مؤمنین خارج است و جاهل بغیر دعائم معذور است و از سلسله مؤمنین خارج نیست پس عمده و مهم بیان دعائم و اصول دین اسلام است و او به اخبار متواتره پنج است: اول شهادتان که عبارت است از اقرار به شهادت [اشهد ان لا اله الا الله و ان محمدا رسول الله] دوم ولایت سوم قرینتان که عبارت است از صلوة و زکوة چهارم حج پنجم صوم و از براي هر یک از این پنج دعامۀ و اصل اخیر که عبارت است از ولایۀ و صلوة و زکوة و حج و صوم چهار حد است اما چهار حد ولایۀ: اول دوستی ائمه اثنی عشر (ع) دوم برائۀ از اعداء ایشان سوم دوستی دوست ایشان چهارم دشمنی دشمن ایشان؛ اما چهار حد صلوة اول معرفت وقت دوم توجه به سوي قبله سوم رکوع چهارم سجود، اما چهار حد زکوة اول وقتی که واجب میشود زکوة در او دوم معرفت آن مقدار که زکوة واجب میشود و آن مقدار که واجب است اخراج کند سوم آن موضع که واقع میشود زکوة در او چهارم معرفت عددي که واجب میشود زکوة در او و معرفت آن عددي که واجب است اخراج او. و اما چهار حد حج اول احرام دوم طواف سوم سعی بین صفا و مروه چهارم وقوف بعرفه و مشعر. و اما چهار حد صوم اول اجتناب الکل و شرب دوم اجتناب قیء متعمدا سوم اجتناب ارتماس در آب چهارم اجتناب نکاح و آنچه متصل است به این حدود و جاري است مجراي آنها و بقیه احکام البته که رسول الله آورده از نزد خداي تعالی داخل در غیر دعائم و اصول دین اسلام است

مسلک بابیه و بهائیه به طور اجمال

مسلک بابیه و بهائیه به طور اجمال

10:10 سه شنبه 2 مرداد ماه 97

مسلک بابیه و بهائیه به طور اجمال

مسلک بابیگري در قرن سیزدهم قمري (نوزدهم میلادي) توسط فردي به نام سید علی محمد پدید آمد. وي در اول محرم سال 20 میلادي) در شیراز متولد شد و در بیست و هفتم شعبان سال 1266 در تبریز به جرم ارتداد به دار آویخته شد. بابیه او را حضرت اعلی و نقطه اولی لقب دادهاند. وي تحصیل ابتدایی و آموزش اندکی عربی را در شیراز گذراند. سپس پنج سال در بوشهر اقامت گزید و به تجارت- که پیشه پدري او بود- اشتغال داشت. در همان ایام که نوجوانی بیش نبود، دست به کارهاي غیر متعارف میزد و به اوراد و طلسمات که حرفه رمالان و افسونگران بود. سخت علاقهمند بود. در هواي بسیار گرم تابستان بوشهر هنگام بلندي آفتاب، بر بالاي بام میایستاد و براي تسخیر آفتاب اوراد میخواند و حرکات مرتاضان هندي را تقلید میکرد. پس از بازگشت از بوشهر به شیراز، کار و کسب را رها کرد و براي کسب علم و سیر و سیاحت رهسپار عراق و حجاز گردید و در کربلا در سلک شاگردان سید محمد کاظم رشتی در آمد

مظلوم نمائی یهود در طول تاریخ

مظلوم نمائی یهود در طول تاریخ

09:52 سه شنبه 5 تیر ماه 97

مظلوم نمائی یهود در طول تاریخ

حرکت بشر در مسیر تاریخ ، داراي حکمت هاي فراوانی است که فرد عاقل بیشترین بهره و عبرت را از آنها فرا می گیرد و روش زندگی را می آموزد چنان که می بینیم چه بسیار فرزانگان و عاقلانی که مسیر زندگی خود را از تاریخ فرا گرفته اند و چه بسیار رهبرانی که درس هاي خود را از سرگذشت ملل گذشته آموخته اند و چه بسیار مصلحان اندیشمندي که گامهاي درست را با فراگیري سرگذشت و تجارب ملت هاي گذشته ، برداشته اند . مترقّی ترین مردم کسانی هستند که درس هاي صحیح گذشته را فرا بگیرند و خطاها و اشتباهات آنانرا تکرار ننمایند . در این مسیر تاریخی بزرگ ، یک چهره کریه از بنی اسرائیل رخ می نماید که به عنوان یک ملت نمودار تکبّر و پریشانی در زندگی و نمود جاه طلبی و زیاده خواهی بی محتوي که افراد بشریت را به سوي غلط اندازیهاي فاحش سوق می دهد ، شناخته شده اند . خداوند متعال پیامبران متعددي را به سوي ملت بنی اسرائیل اعزام نمود تا آنان به آئین یهود در آمدند اما پس از مدتی تدیّن آنان به صورت تدریجی به سمت طغیان و استبداد متحول گردیدند